30 Nisan 2015 Perşembe

Kedi kumları ve kullanımı hakkında bilgiler

Kedi kumları kedinizin günlük hityiaçlarını karşıladıkları temel ihtiyaçlardan biridir. Beslenme kadar kedinin sindirim sistemi ve üriner sisteminin sağlık durumu hakkında bilgi veren ve takip edilmesi gereken bir şeydir kedi kumu ve tuvaleti. Çeşitli hastalık belirtileri ancak kedi kumu takip edilerek görülebilir ishal, parazit,kanlı idrar veya dışkı. Bu sebeple kedi kumu aslında hem günlük bir ihtiyaç olarak hem de sağlık problemlerini fark etmek açısından önemlidir.

Kedi kumu kullanırken kedi tuvaletini en az 7 cm kadar kumla doldurmanız gerekmektedir, tavsiye edilen kullanımı bu şekildedir. kedi kumundaki dışkı veya idrarı mutlaka kürekle temizlemek gerekir ve toplanan kumlar çöpe atılmalıdır. Kedi kumunun düzenli olarak kürekle temizlenmesi gerekir ve eksilen kumun yerine kum eklenmelidir. Ben kendim 2-3 gün gibi bir süre zarfında kumu kürekle temizliyorum ve 15 günde 1 kez de tamamen kumu değiştiriyorum ayrıca kedimin tuvaletini de temizliyorum.

Kedi kumunu temiz tutmak hem kedimiz için hem de evimizin hijyeni için önemlidir. Kedimiz patileri kumla direk olarak temas etmektedir bu yüzden kumu sık sık temizlemek kedimizi istenmeyen hastalıklardan koruyacaktır. Silika kedi kumları da bentonit kedi kumlarının da temizlenme süresi de yöntemi de aynıdır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder